Pembaca

kampung

Semalam aku baru sampai dari Muar.Aku nak introduce sikit pasal kampong halaman wkwkwk.Sekarang aku kat Kluang.
kampung aku dah tak ade rupa sebuah kampung yang original.Tapi aku masih lagi panggil ''kampong''.kampong lah aku..hihihi.Dahulu kala pada tahun 1970-an memang suasana rumah kampong aku ni penuh dengan hutan.kandang vavi.itik,ayam ladang2 n ape2 yang ada dlm kotak fikirang korang.Namun,Malaysia kian pesat membangun,suasana disini berubah sedikit demi sedikit dari bilangan bangunan hingga ke kemudahan..

       Dahulu kala depan kampung aku hanyalah hutan tebal dan sebatang jalan raya yg sunyi.Kini sudah berlainan.banggunan tinggi2 dah ada depan rumah.Tetiba pulak ade melambak 'shoping compleks'.Aduhai,memang pesat membangun.Renung-renunglah gambarnya...







No comments:

Post a Comment