Pembaca

Pengalaman

      16 Mac 2011,Kenangan aku bersama rakan2 sekolah yang tak akan aku lupakan.Aku sertai XPDC Pendakian Gunung Ledang.Sehari sebelum aku berangkat,memang aku susah nak tido...Excited la sgt.Peristiwa yg aku takkan lupakan sms program tu..Time daki tu Aku boleh pulak tkena sengat dgn spider hitam.Spisis ape aku tak tahu lah.Tapi mule2 tu mmg pedih.Nak panggil Medic mmg la dah kena tinggal jauh. =.='' .Apa yang boleh aku selawat pd Rasul dan baca Al-Fatihah,then aku sapukan air liur aku pd jari dan terus tiup.
       Alhamdulillah,bisa yg agak pedih untuk berapa ketika hilang serta merta.Pendakian mengambil masa setengah hari untuk smpai ke puncak ke-2 tertinggi.Puncak pertama x silap aku laa petugas penunjuk arah kata military jaga.so tak boleh kacau(kalau salah fakta jgn salahkan aku)hihihhi.Mula-mula ckg pun join.Bile dah smpai checkpoint pertama suma cabut base. =.=''.Malu lah muda-mudi mcm aku ni.hehehe.
       Bile nak pulang base aku dah ''show'' (kene tinggal sorang).Aku bgerak menuruni bukit berseorangan.Geram betul.Group pertama boleh pulak tinggalkn aku sorang2 time tgh terseliuh. =.=''
sakit hati tu ade lah.Balik terhincut-hincut.Aku smpai base tepat jam 6 petang.Group ke-2 n 3 belum smpai.Tapi yg aku kesiannya group ke-3 jauh tertinggal sampai tersesat dlm hutan belantara pada wktu senja.(Waktu aktiviti paranormal aktif)hihihi ye ye 'O aje.Ramai D'antara ahli group tu nangis.Aku menyesal sebab cikgu group 3 tu ade mintak aku temankan group tu,Semua perempuan,so tak ade lelaki.
       Akulah satu satunya lelaki yg diharapkan cikgu tu.Tapi aku lalai,aku boleh show teruskan perjalanan dan tinggalkan diorang tanpa aku sedar.Kat base baru aku dengo citer yg group 3 masih kat dlm hutan tu(jam menunjukkan lebih krng 7.20 laa).Aku menggelabahlah pergi ke balai ketibaan nak tawu kesahihannya.Memang betul.Beberape org Ranger hutan berlari P selamatkan depa~.Menyesal betul aku.Setibanya diorang dgn ranger.Ade sorang yg dah mcm kena sampuk.Lemah gemelai ikan gulai,Aku terus mintak maaf kt cikgu tu sebab tinggalkan diorg.
=.=''  Aku uplod gamba ni..sikit jer.malas nak uplod banyak2   :)
1/2 jam sebelum bertolak

pintu masuk

Balai ketibaan

dapor?

camp

Taklimat pendakian

dlm gelap jam 6.20 pagi kot

Ahli XPDC

Rehat

bergambaq sikit

Curam ke3 tercuram.=.=

Releks sikit.

Tinggi tak?hihihi

Lepas penat lelah

Puncak ke-2 tertinggi

Mamat kecoh

No comments:

Post a Comment